Blogs en nieuwsberichten

Verdringt kunstmatige intelligentie menselijk contact? Dat vraagt Jarno Duursma zich af in zijn artikel geplaatst op het digitale platform frankwatching. Het is mooi dat kunstmatige intelligentie meer mensen kan helpen, dit geeft stof tot nadenken. Wij denken dat het menselijk contact onmisbaar is als het gaat om zingeving en kwaliteit van leven! Daarom geven wij tijd en oprechte aandacht aan onze klanten om ze zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.

 

Vanuit menselijk aspect een herkenbare blog van longarts-intensivist in opleiding Melanie Gutteling-van der Heijden geplaatst op 5 november 2019 in de Arts en Auto . En daarnaast, wat moedig van deze arts om zich zo kwetsbaar op te stellen! Juist, omdat deze fout iemands gezondheid betreft is het noodzakelijk snel de fout te erkennen en eerlijk te zijn in de communicatie richting de patiënt over eventuele gevolgen. Een fout van een arts kan immers het verschil maken tussen leven en dood.  Ook wij werken met mensen en hebben geleerd dat als er iets niet goed is gegaan dit direct te bespreken met de klant, de basis blijft vertrouwen.

 

In Deventer pakken ze financieel misbruik van ouderen lokaal aan door met ondernemers samen te werken om dit probleem tegen te gaan, zoals te lezen is in het AD artikel van 6 november met de titel: Verbond gaat financieel misbruik van ouderen in Deventer tegen.

Financieel misbruik kun je beter voor zijn. De Regionale Cretio Partners kunnen als vertrouwenspersoon in de rol van gevolmachtigde hierin veel voor u betekenen. Met onze (levens-)ervaring helpen wij u graag op het gebied van juridische, fiscale, administratieve en emotionele kwesties.

Door onze nauwe samenwerking met onder andere notarissen kunnen we uw betrouwbare praktisch en emotionele ondersteuner zijn, ook in de rol van gevolmachtigde.

“Samen met je zoon je doodskist bouwen”. Een titel die meteen intrigeert. Het verhaal erachter: Voer een goed gesprek, dan kom je te weten wat personen echt motiveert. Echter bij ingrijpende gebeurtenissen zijn we vaak geneigd onze eigen visie mede te delen en voorbij te gaan aan de wensen van die persoon. Heel menselijk en met de beste bedoelingen. Maar hoe belangrijk is het om aan de persoon zelf te vragen wat hij of zij belangrijk vindt om weer verder te kunnen? En vooral, wat gaat er goed? Wat zijn de mogelijkheden?

Door het voeren van goede gesprekken met klanten, onder andere door het concept van positieve gezondheid toe te passen, probeert Cretio sneller tot de kern te komen. Zo bieden wij een nieuw perspectief. Door deze gesprekken bouwen we samen ook aan een vertrouwensband om weer een nieuwe weg in te slaan.

Meer weten over onze mogelijkheden en de dienstverlening, lees hier wat wij kunnen betekenen.

Bekijk hier onze eerder
verschenen nieuwsbrieven

TOP
X